17 Ocak 2014

Reset

yahu blogu ilk açarken uğraşmıştım biraz, şuradan paylaş-buradan paylaş butonu koymuştum, filan falan. tabi üzerinden vakit geçince "linkler kurbağa olmuş dostum, yenileyelim" olmuşlar, sikeyim, neyse bir ara düzeltiriz ehe.

abi blogu açtığımızdan beri çok yol katettik. bugün blog 4. yılında. geçtiğimiz bu 4 yılda gecem ve gündüzüm bu blogdu, düzenli bir şekilde yazı yazdım. Bu süreçte çok yoruldum, kah güldüm, kah ağladım, aldığım onlarca yorumun hepsine teker teker cevap vermeye çalıştım. Böyle bir konsept var değil mi ya, eyyamı sikeyim ehe

neyse ne diyorduk, bu 4 yıl zarfınca birbirinden alakasız, kimi zaman ne diyor lan bu herif denilebilecek, kimi zaman ciddi saçmalamadığım, kimi zaman da kore sinemasına şuku verdiğim yazılarım oldu ehe. (Portakal Suyu Terimler Sözlüğü - Kore Standartı: 2.20)

öncelikle uzun süredir türkiye'ye gitmediğimi göz önünde bulundurarak diyebilirim ki, ülke buradan sikim gibi görünüyor. daha kaç reset gerekli senin bana alışmana demekten başka çare yok. recep artık belli ki gidecek, ama ülkeye çok zarar vererek gidiyor pezevenk. bu herif öyle veya böyle eski kafalı bir herif bir kere, ulan adam radyonun bir numaralı kitlesel iletişim aracı olduğu bir çağdan geliyor. e tabi haliyle ortaya da bu çıkıyor. önemli işler yaptı yine, türk siyasi tarihine damga vurdu, kabul etmek gerekli. ama nasıl anılacağı meçhul. tarih kitapları nasıl yazar bilmem de o tarih kitaplarını kim okuyacak onu merak ediyorum. hayır bana sadece lise diploması verene kadar 11 sene tarih okuttular. Orta Asya'dan başladım (Portakal Suyu Terimler Sözlüğü - Kavimler Göçü: Yerleşme, yer değiştirme) , yok Gazneliler, yok Sikkeliler, Anadolu'nun kapıları, Selçuklu çinileri, daya sonra Osmanlı'yı, anlat zaferlerı, arada ver Bizans'ın oyunlarını, büyük devlet kurduk ana siktik diye öv -hakkındır da- ama sonra siki tuttuğun dönemleri yalandan geçiştir, doğru düzgün bir çözümle yapma, hatta bok at Osmanlı'ya, sonrası yine doğru düzgün anlatılmamış bir 1. Dünya Savaşı, ver Kurtuluş'u, Kurtuluş'u ver, ama önce hikayemizin kahramanı olan Mustafa'yı daha yakından tanıyalım, ayrıca Mustafa bir dönem sonra Kemal adını kullanacaktır. Neyse abi 7 düvele meydan okunan anlı şanlı bir zafer, 7 ülkeyi say desem sıkıntı yaşarsın, ülkeninde yarısı ölmüş. Hani dur yolcu bir neslin bittiği yer diyor ya, o tarz. şimdi bunu al başa, okut bir daha, al başa bir daha okut. yaşları biraz büyünce de ki büyük reform yaptık, gelişmiş medeniyet olduk, bastık inkılabı, e bas atatürkçülüğü, ver altı oku, altın okun ne bok olduğunu anlatmadan, bas milliyetçiliği, e abi son 2-3 senesi zaten yok gibi olan adam öldü, e kitap dolmadı abi? Abi o zaman son bir Mustafa Kemal'in hayatı yapalım, sayfa boşa gitmesin, şöyle karakterli, böyle muhteşem adamdı. E şimdi biz bunu Atatürkçü ortamda yetişmiş insanlar olarak okuduk, nasıl küfrediyoruz, bunu bir de İslami ortamda yetişmiş insanların bakış açısından düşün. Velhasıl kelam, aynı muhabbetin 3 defa detaylıca üzerinden geçti adamlar, yetmedi üniversiteye gittim, yine zorunlu ders verdi, inkilap reloaded, ya amk senin ben artık. Yahu bir ülke düşün, okulda okulan tarihin 1935'ten sonrası yok. 80 sene öncesi be adam, el insaf, o devirden yaşayan insan kalmamış neredeyse. En son savaştan kala kala 3 Gazi kalmıştı, bu Nesli Çölgeçen belgesel filan yapmıştı. Yalnız ilginçtir hikayenin başında bahsettiğimiz bizim recep de işte bu tarih dersinin kemalist devrimine kadar olan kısmını gururla sahipleniyor. Neyse abi herifin ülkeyi getirdiği yer bombok bir yere vardı sonunda, e reset de öyle kolay atılmıyor, bir 10 seneye daha götü toparlayamaz artık ülke. yeniden yargı sistemi, yeniden kolluk sistemi, ve hepsinden önemlisi yeniden bir siyaset sistemi kurman gerekli ki, zor. hani biri gelip yardım istese, yardımcı oluruz da, ama dediğimi yapacaksın abi sorgulama çok, bu sırada insanlar birbirini de öldürebilir, bir şehir komple yanadabilir yapacak bir şey yok. hem zaten büyük devrim yapacaksak, bir yerleri ateşe vereceğiz, adettendir. Büyük Erzurum Yangını mesela? Tarihte Büyük Erzurum Yangını var mı dostlar? Abi orada soğuktan ateş yanmaz diyorum bak, şu an -18 derece hissedilen sıcaklık.

 Portakal Suyu Terimler Sözlüğü - Osman Bey: Vizyoner kimse

şimdi misal avrupa siyasetine bakıyorsun, lan diyorsun. bak burada söylüyorum, yaz bir kenara avrupa'nın geleceği pirate party gibi, movimento 5 stelle gibi partiler ile lokal yönetimin dibine vuralım diyen partilerde. hani avrupa o kadar ilerledi ki, derebeyliğe geri dönelim beyler, işte başa seçilir biri, o genel işlere baksın, biz bizim şehri, mahalleyi kendimiz yönetiriz, kafasında. pirate party'e bakıyorsun misal, adamın derdi torrentten film indirelim değil (her ne kadar pirate bay davasının kararı sonrası kurulmuş, kısa süre içinde binlerce üye ile avrupa'ya yayılmış olsa da), adamların dertleri, kaygıları, herifler fütürist beyler denilecek tarzda. adam diyor ki piç, sen benim her bokumu takip etmeye, kayıt altına almaya başladın, kim izin verdi lan sana amcık, hayatımın her alanında veri yaratıyorum sana mna korum'u diplomasi yolu ile söylüyor, bireylerin teknoloji çağında kişisel bilgilerini tamamen koruyabilmeleri gerektiğini anlatıyor. devlet organlarının tamamen şeffaf ve sorgulanabilir olmasını, siyasete katılımın artırılmasını amaçlıyorlar. Ve en önemlisi bu çağda hala yukarıdaki eski kafalı recep türevi olan adamların, eski iş modelleri ile günümüzde de aynı parayı kazanmak istemelerinin ve 70 sene önce ölen adamın kitabına dahi telif istemelerinin akıl dışı olduğunu söylüyorlar. Çünkü ulaştığımız çağda daha fazla iletişim kurmak gerektiğine, insanların kültürel ve sosyal olarak daha fazla şey paylaşması gerektiğine, bugünün insanını bunun ileriye götüreceğine ve bu nedenle her türlü materyalin özgürce paylaşılması gerektiğine inanıyorlar. Bunun içinde özgür bilgi paylaşımı, özgür/tarafsız internet ve telif hakkı kanunlarında köklü reformlar istiyorlar. Dün bir polis baskını ile tepki olarak bir-iki bin kişi tarafından kurulan parti, bugün avrupa parlementosuna 2 temsilci gönderiyor. nereden baksan büyük iş. içlerinde her kitleden adam olsa da, yaş skalası +-10. Vallahi bir oyum olsa sizindi piçler, ben de aynı sizin gibi düşünüyorum, e neden sonra diyorum zaten, bir 100-150 sene fark var, o göt kolay kolay toparlanmaz.

 
O değil de bizim Osman da korsan oldu ha ehe

Hiç yorum yok: