7 Nisan 2010

Modern Dünya

Çeyrek asırdır ilk defa yazmakta bu kadar zorlanıyorum. Nisan 7 oldu hâla tek bir kelime dahi yazamadım. Birkaç denemem oldu, beğenmedim buruşturup attım. Aslında modern dünyadan dolayı ne buruşturabildim ne de fırlatıp attım, sil tuşuna basıp geçtim...

Eskiden kağıtlara yazardım, sonra bilgisayarda temize geçerdim. Kağıda yazmak farklı bir duygu, geri dönüşün yok, ya devam edeceksin ya buruşturup atacaksın. Hâl böyle olunca, odaklanıyorsun, aklından geçenleri bire bir anlatıyorsun. Modern dünya, yerin altından kablolar geçirdi, aslında bildiklerini tüm insanlara anlat dedi bana. Peki, iletişim kuracak bir uygarlık kalmış mıydı? Buna ben de dahilim, evet ben de suçluyum. Ne yaptım, ne yaptın? Bana bir tek şey söyle, dünya için bunu yaptım de, ne yaptın! Birkaç sene önce, hayatımda ilk defa kendi ellerimle çukur kazıp, kendi ellerimle bir fidanı çukura bırakıp, kendi ellerimle o çukuru kapadım. Ben bugüne kadar dünya için sadece bunu yaptım...


 Modern dünya, sen beni 256 kolon ve 65.536 satır arasında sınırladın, bir başkasını bir başka şekilde sınırladığın gibi. Ben artık anlatamıyorum! İletişim kurmam için yerin altından geçirdiğin kabloların ucunda kimse bana "merhaba" demiyor, "büyüdük mü?", "daha fazla para kazanıyor muyuz?" diye soruyor, 256 kolon ve 65.536 satırdan oluşan Excel dosyasını istiyor. Excel ne ulan? Gerçek hayatta farklı olmadığı gibi, herkesin sorduğu gibi, "işler nasıl?" İş ne ulan! İşi, gücü siktir et, iletişim kuramayan bir uygarlık olduk, para yüzünden konuşamıyoruz, uyan! Okumuyorsun, izlemiyorsun, düşünmüyorsun, konuşmuyorsun, hadi dünyada neler oluyor bilmiyorsun ama yanı başında içine sıçtığın İstanbul silüetini bile görmüyorsun, uyan!

Toplu yaşam sürüp, bireyselciliğin bu kadar öne çıktığı bir başka canlı türü var mı inan bilmiyorum. Ben sıkıldım, küçük boktan hırslarından sıkıldım. Egosantrik düşünce yapından, kötülük hissinden, aç gözlülüğünden sıkıldım! Vazgeç artık ne olur, mükemmelliyetçi tavrından vazgeç, yaşadığın dünyayı mükemmel bir yer gibi görmekten vazgeç. Başka bir insan gibi görünmekten vazgeç! Dünyayı yok ettiğini, insanî iletişimi yokettiğini kabul et! Boktan kişisel çıkarlarının seni insanlıktan çıkardığını niye kabul etmiyorsun!

Ben bu yüzden yazamıyorum. Başka hiçbir neslin görmediği kadar hızlı bir değişim gördüm, ben de ayak uyduramıyorum. Adım adım insanlığın yok oluşunu, evrimi görüyorum, kaldıramıyorum. Ben anlatabildiğim zamanlar yazabiliyordum, şimdi ne anlatabilirim?

Hiç yorum yok: